1SociaalDomein: Vragen uit het veld
Er zijn steeds meer inclusieve initiatieven in het land. Denk hierbij aan de samenwerking regulier- en speciaal onderwijs, onderwijs en zorg en de Samen Naar School initiatieven. Uit onderzoek blijkt dat de professionals die hierbij zijn betrokken, behoefte hebben aan uitwisseling en leren van en met elkaar. Ons online platform Inclusiever Onderwijs is één van de vormen waarop wij uitwisseling tussen professionals faciliteren en stimuleren. Kun je een collega uit het veld helpen aan een antwoord, of heb je zelf een vraag? Vind elkaar op Inclusiever onderwijs.
Vraag over dossiervoering binnen onderwijs-zorgarrangementen
Hoe wordt bij jullie de dossieropbouw vormgegeven op het gebied van:
- Het opstellen van hulpverleningsplannen en doelen?
- Het vastleggen en rapporteren?
- Hoe verhoudt zich dit tot het dossier binnen het onderwijs, zoals bijvoorbeeld het OPP?
- Wordt de inzet van de jeugdhulpprofessional binnen de OZA ook vastgelegd in het schooldossier?
M.a.w. werkt de jeugdhulpprofessional in twee systemen/dossiers?
Alle suggesties, voorbeelden of documenten die je wilt delen, zijn van harte welkom. Alvast bedankt voor het meedenken!
Met vriendelijke groet,
Martine van Acker, Juvent
We merken dat jonge Oekraïners geen tot weinig aansluiting hebben bij hun Nederlandse klasgenoten. Vanwege de taalachterstand bestaat ook het vermoeden dat een deel van hen te maken heeft gekregen met onder advisering (bekend probleem bij NT2 kinderen).