Patricia Graczyk heeft op 17 mei een masterclass over schoolaanwezigheid verzorgd. Patricia is universitair docent Klinische Psychologie aan de Universiteit van Illinois in Chicago. Zij is samen met C. Kearney “the founding father” van het Multi Tiered Multi Dimensional Support system (voorheen RtI-model), het model dat het fundament vormt voor de ontwikkelgroep. Zij ging hier tijdens haar masterclass dieper op in. Patricia richt zich met haar huidige onderzoeken op effectieve praktijken die schoolbezoek bevorderen en schoolweigering, chronisch (ziekte)verzuim en spijbelen verminderen. Ze adviseert en ondersteunt scholen en regio’s bij hun professionele ontwikkeling. Op dit moment begeleidt Patricia in Nederland het samenwerkingsverband VO Noord Kennemerland en de regio Twente bij de shift van een verzuimaanpak naar een aanpak gericht op het bevorderen van schoolaanwezigheid.
Onderaan deze pagina is de masterclass terug te kijken. Op deze pagina is het webinar van de vierde bijeenkomst van de ontwikkelgroep ‘Werken aan aanwezigheid’ terug te zien.